PARTYDJS:
- Kontrakt tilsendt
- Oppmøte garanti
- Erfaren og profesjonell DJ
- Høy partyfaktor
- Høy stemning på dansegulvet
- Stort utvalg av musikk
BOOKING TLF: +47 95 76 76 46

FAQ - Svar på spørsmål

Her finner dere svar på de vanligste spørsmålene vi får.
Hvis dere ikke finner svar på deres spørsmål, så er det bare å kontakte oss på e-post eller telefon.
Hvor lang tid i forveien må vi bestille DJ?
  • Det kan lønne seg å bestille DJ i god tid før arrangementet. Til bryllup anbefaler vi 2-3 mnd i forveien, andre arrangementer 3.4 uker. Men vi tar imot bestillinger inntil samme dag om nødvendig. 
​Hvordan sikres avtalen?
  • Ved bestilling så sender vi alltid kontrakt som omhandler det som er avtalt. Dette sikrer at begge parter er enige og at dere får det som er bestilt. Kontrakten sendes på e-post og bekreftes på e-post eller returneres pr post.
Har alle DJs kvalitetsutstyr og samme type musikk?
  • Ja! Alle DJ hos oss spiller på profesjonelt DJ utstyr.
  • Musikksamlingen kan nok variere noe fra DJ til DJ, men i hovedsak har de alt som er spilt på hitlister de siste 4 tiår. Vi anbefaler at dere spesifikt ber DJ om spesielle ønskelåter på forhånd før arrangementet.
  • Våre DJ strekker seg langt for å skaffe din låt på forhånd.
Kan vi få avspilt vår egen musikk samme kveld?
  • Ja! Men musikken må være på originale CD'er eller mp3 filer kjøpt via nettbutikk.
  • Alle våre DJs bruker Cd spillere eller Pc/Mac med databasert DJ programvare og DJ kontroller. Dataprogrammet gjør det enklere å finne fram den musikken som er ønsket på en rask og effektiv måte.
  • Mp3 musikken kan avspilles via USB-pinne, harddisk eller MP3-CD.
  • Avtal med oss før arrangementet hvis dere skal ha med egen musikk slik at vi sikrer at DJ har med riktig avspillingsutstyr.
  • Alternativt kan spesielle låter sendes på e-post på forhånd.
  • Vi anbefaler at DJ selv skaffer den musikken som skal avspilles pga at lydkvaliten skal bli bra. Det er ikke alt på nettet som er bra når det spilles fra høyttalere.
Hvilken vals/første sang skal vi ha til bryllupet?
  • Tradisjonell wiener vals er populært, men noen synes det er "litt" vanskelig å danse til. Her er det bare å sette i gang og "øve litt" for de som er nybegynnere. Blant vanlige valser kommer vi gjerne med forslag om populære valg å danse til.
  • Uansett om det er en vanlig vals, rocke ballade, siste radio hits, eller noe annet, så tenk som dette: Brudeparets "første" dans sammen. Hvilken låt liker dere best? Det er den låten som vil gi det beste minnet fra alle "øvinger" samt den store bryllupsdagen da dere skal danse sammen foran slekt og gode venner.
  • Blant våre brudepar blir det også stadig mer populært med en liten "megamix" med 2-3 av brudeparets favoritt låter som avspilles etter første dans.
  • Vi har en egen "log in side" med forskjellige sanger som spilles i Bryllup. Be om passord til siden.
Kan vi ønske oss musikk utenom "avtalt" kjøreplan?
  • Selvfølgelig! Det er deres store kveld, og det er dere som skal ha det gøy! Våre DJ's har med seg mye musikk og et bredt utvalg slik at det finnes noe for alle gjester.
  • Våre DJs opererer heller ikke med fastsatte spillelister, men tar musikkvalgene etter stemningen i lokalet, og selvsagt gjestene ønsker. Men DJ tar selvsagt også forbehold om låter som overhodet ikke passer inn.
  • All musikk kan avtales på forhånd for dette er deres store dag.
Hva menes med 4 timer med musikk inkludert?
  • Det er tiden fra avtalt start tid og 4 timer framover. Selvfølgelig er det mulig å forlenge tiden. Vær klar over at det er tidspunktene i kontrakten som gjelder. Dvs at hvis avtalen er musikk fra kl. 22.00-02.00, og festen er forsinket og ikke kommer igang før kl. 23.30, så er det fremdeles frem til kl. 02.00 som gjelder.
  • Etter avtalt klokkeslett er det mulig for DJ å spille lenger hvis dere skulle ønske dette, men prøv å avtal dette før tiden går ut. Dette fordi det kan være vanskelig å få igang stemningen igjen hvis festen og musikken er avsluttet.
  • Pris for overtid er stadfestet i kontrakten, og man får faktura tilsendt i ettertid. Eller at man betaler kontant direkte til DJ og får fakturabilag ettersendt.
  • Stort sett er alle selskapslokaler bundet av skjenketidene for alkohol og når siste gjest må være ute av lokalet. Derfor tilpasser man alltid dette i forkant etter avtale med arrangør og selskapslokalet.
Hva koster det å leie DJ?
  • Prisen fastsettes etter ulike kriterier. Det aller første er datoen og tilgangen til DJs, det andre er hvilket område arrangementet er i. Vi har en standardpakker som inneholder lydanlegg og 2 lyseffekter, samt DJ som spiller i inntil 4 timer. Man kan også velge ekstra lyd- og lysutstyr, taleanlegg, lysdekor osv.
  • Alle kunder får tilbud tilsendt på forespørsel. Vi leverer alltid uforpliktende tilbud på e-post eller telefon.
  • Vi kan også foreta befaringer og ha møte med arrangør i selskapslokalet for å planlegge detaljene nærmere.
Hva koster det hvis DJ må spille lenger?
  • Vi opererer nå med en fast overtidspris pr halvtime for ekstra spilling etter avtalt klokkeslett. Overtidsspillingen avtales direkte med DJ og ny sluttid blir fastsatt.
  • Vi anbefaler å avslutte festen mens den er på topp, og ikke drøye ut i de små morgentimer. Pris for overtid er alltid stadfestet i kontrakten, og man får faktura tilsendt i ettertid. Eller at man betaler kontant direkte til DJ og får fakturabilag ettersendt.
  • Vær oppmerksom på at det alltid er billigere å avtale en time ekstra spilling på forhånd, enn overtid på stedet. Må bestilles senest dagen før. 
Hvor mye koster det å heve kontrakten?
  • Ved avbestilling med mer enn 8 uker til arrangementet, så koster det kr 1.500,- å avbestille.
  • Ved avbestilling 8-4 uker før arrangement så koster det 50 % av avtalt honorar.
  • Ved avbestilling under 4 uker før arrangementet så koster det 100 % av avtalt honorar.
  • Artister og enkelte DJs har egne avbestillingsvilkår.
Når leveres/monteres utstyret?
  • Samme dag som arrangementet.
  • Tidspunktet vil være tilpasset dine behov og spesifisert i kontrakten. Som regel ankommer DJ med anlegget ca 30 minutter før oppstart, men kan også monteres før gjestene ankommer.
Når hentes utstyret?
  • Utstyret rigges ned og hentes rett etter at arrangement er ferdig. Hvis det ikke skal tas med rett etter arrangementet så vil dette stå spesifisert i kontrakten.
Hvis vi ønsker noe ekstra, er det mulig å arrangere det?
  • Alt som ikke er standard er ekstra moro, men det kan ta litt lenger tid å ordne.
  • Vær ute i god tid med planleggingen, da er det størst sjanse for at dine ønsker vil bli oppfylt.
Hvordan betaler vi?
  • Du vil alltid få en spesifisert faktura fra oss.
  • Alle kunder får tilsendt kontrakt på e-post når avtalen inngås.
  • Faktura kommer tilsendt på e-post og har som regel forfall 5 dager før arrangementet. Man kan også betale fakturaen kontant til DJ ved oppstart av arrangementet, men da må vi vite dette på forhånd. Noen arrangementer vil ha forfall i etterkant, eller at det må innbetales ett depositum.
  • Firma med avtale får faktura tilsendt med betalingsfrist pr. 10 dager, eller i henhold til spesialavtale.
  • Ved arrangementer med avtalt honorar over kr 10.000,- så er vi nødt til å motta innbetalingen via bank. Se punkt "kjøp av varer og tjenester over kr 10.000" lenger ned.
Kan dere spille billigere hvis vi ikke får kvittering?
  • Nei, vi tar kun oppdrag mot faktura og alle beløp innberettes i vært regnskapssystem og beskattes på vanlige måte.
  • Husk hvorfor du skal benytte ett profesjonelt firma som din DJ leverandør. Uten kvittering ville du ikke hatt kontrakt og heller ingen garanti for at DJ møter. Og det er sjelden penger å spare på å be DJ ta oppdraget uten kvittering.
  • Vår erfaring er at det kan bli mer kostbart for dere ved å velge noen som gjør jobben uten kvittering eller for en billig penge.
Kjøp av varer og tjenester over kr 10.000:
  • Fra 1 januar 2011 innførte myndighetene nye regler om fradragsnekt for kjøp av varer og tjenester for over kr 10.000,- i kontanter. Vi følger opp dette og vil ikke lenger ta imot over kr 10.000,- i kontanter pr inngåtte avtale om leveranse av utstyr/tjenester pr arrangement. All betaling må derfor skje via bank på forhånd.
  • Bakgrunnen for reglene om fradragsnekt er å hjelpe myndighetene i deres arbeid mot å avdekke skatte- og avgiftsunndragelser. Reglene vil begrense betaling med kontanter som gjør det mulig å gjennomføre transaksjoner som ikke etterlater seg noe spor, og som derfor er vanskelig å påvise i ettertid.
  • Kjøper du tjenester fra en næringsdrivende for over kr 10.000,- i kontanter, kan du fra 1 januar 2011 bli medansvarlig hvis den næringsdrivende unndrar skatt og avgifter.
Hvorfor har noen DJ booking selskaper MVA på sine tjenester?
  • Alle våre DJs er artister og det er ikke MVA på artister.
  • Det er derimot MVA hvis du velger en lydtekniker som skal spille musikk fra cd eller pc. Det er også MVA på utleie av lyd og lys som ikke er relatert til artistenes pakkeløsning. Eller hvis hoveddelen av det dere kjøper av oss ikke er knyttet til artistenes pakkeløsning. Til firma som bestiller artistpakker er det som hovedregel MVA på hele totalsummen.
Hvordan fungerer garantiordningen hvis DJ blir syk?
  • Vi garanterer at det kommer en profesjonell DJ som er erfaren og som kan spille i til ditt arrangement. Hvis vår utvalgte DJ er syk eller ikke kan stille så har vi en bakvakt ordning, som gjør at vi kan stille med erfaren DJ på kort varsel. Vi har aldri kansellert noen oppdrag.
Hva skjer hvis DJ ikke møter og vi har forskuddsbetalt?
  • Når det gjelder DJ så er vi alltid i kontakt med våre DJs i forkant av hvert arrangement, slik at ikke misforståelser eller lignende har oppstått.
  • DJ får alltid kopi av kontrakt som er skrevet og tar alltid kontakt med arrangementsansvarlig i forkant.
  • Vi sjekker også senest samme dag at DJ er klar for oppdraget. 
  • Hvis du har betalt på forskudd så blir pengene som er innbetalt på bank stående på kontoen vår frem til tredje virkedag etter arrangementet. Vi garanterer for at hvis det skulle bli noen form for tvist så holder vi tilbake pengene og er mellomleddet mellom kunden og DJ frem til en eventuell enighet i tvisten er oppnådd. Kontrakten har ett eget punkt om dette.
Er alle DJs ansatt hos dere?
  • De fleste av DJs og artister er selvstendig næringsdrivende og freelansere.
  • Flere av disse er blant landets dyktigste og kan derfor jobbe for flere booking selskaper. Det skrives derfor kontrakter mellom oss og de forskjellige DJs og Artister fra oppdrag til oppdrag. Mange av DJ'ene og Artistene er også veldig populære og flere av de booker inn oppdrag 6 mnd i forveien.
  • Alle oppgjør med de selvstendige næringsdrivende skjer via faktura og bankkonto.
Hvilket geografisk område leverer dere?
  • Vi leverer hovedsaklig i Oslo og Akershus, men også i Østfold, Buskerud, Hedmark, Oppland og Vestfold. Ta kontakt hvis du er usikker på om vi dekker ditt område.
​Hva betaler vi for? 
  • Selve spillingen er som regel gjennomført på 4-5 timer. Det er likevel en god del arbeid bak kulissene. Et gjennomsnittlig oppdrag innebærer ofte 20-40 timers arbeid. Tiden dere betaler for innebærer blant annet kjøring til og fra lokasjon, rigging, nedlasting/kjøp av musikk, kommunikasjon på mail og telefon med alle involverte parter, utarbeidelse av kontrakter, fakturering, gjennomgang av kjøreplan, planlegging av teknisk produksjon, møter, henting og levering av utstyr osv.
  • I tillegg til tiden vi bruker på gjennomføringen så har vi reelle kostnader knyttet til backup løsning hvis noen blir syke, markedsføring og annonsering, nedlasting av musikk, vedlikeholdskostnader på bil, drivstoff, slitasje på utstyr, lisenser, forsikring, arbeidsklær, kontorrekvisita osv.
  • Hvis du sammenligner prisen du betaler for tiden til DJ og utstyret du leier hos oss med hva det ville kostet å booke samme tid og utstyr til tilsvarende verdi hos en hvilken som helst annen yrkesgruppe, så blir sannsynligvis det totale regnestykket billigere hos oss.
  • Alt av utstyr vi benytter er kvalitets utstyr og det er sjelden at utstyret koster under kr 100.000,- på ett vanlig oppdrag.
Hvis du ikke fant svaret ditt her, så benytt gjerne kontaktskjema vårt, vi svarer deg gjerne. 
book dj,dj til bryllup, musikk julebord,musikk-til-julebord,julebordsmusikk,dj-julebord,book dj til bryllup,book dj til bryllupsfest,book dj til bryllupfesten,book dj,dj booking,mobildj,mobilt discotek,dj i bryllup,bryllupdj,bryllupsdj,bestill dj, bestill dj til bryllup,bestill dj til bryllupsfest,bestill dj til bryllupfesten,bestill dj,dj oslo,dj akershus,dj østfold,dj buskerud,dj vestfold,dj hedmark,oslo dj,booking dj,booking av dj,bestill dj til jubileum,book dj til jubileum,book bryllupsdj,bryllupsdj,dj bryllupsfest,bryllupsunderholdning,bryllupmusikk,bryllupsmusikk,musikk perfekt bryllup,perfekt bryllup,stemning i bryllup,lys i bryllup,lysdekor i bryllup,lyd i bryllup,taler i bryllup, discotek booking,dj booking,mobilt discotek,mobile discoteker,mobil discotek,mobildj,partytime,party dj,trenger bryllupsmusikk,trenger bryllupmusikk,mobil-dj-booking,mobil-dj,dj-booking,erfaren bryllupsdj,erfaren bryllupdj,god bryllupsdj,god bryllupdj, dj,oslodj,djoslo,djbooking,pro dj,prodj,pro-dj,pioneer prodj,denondj,partytime dj,party dj,partydj,book dj,bestill dj,den beste partymusikken,best party,best dj,dj formidler,dj formidling,bestdj,djlisten,dj for enhver anledning,musikk til bryllup,artister til bryllup,show i bryllup,saxofon i bryllup,saxofon og dj,sax og dj,saksofon i bryllup,dj,djs, bryllupsdj oslo,bryllupsdj akershus,bryllupsdj østfold,bryllupsdj buskerud,bryllupsdj vestfold,bryllupsdj hedmark,bryllupsdj telemark,bryllupsdj agder,bryllupsdj oppland, bryllupdj oslo,bryllupdj akershus,bryllupdj østfold,bryllupdj buskerud,bryllupdj vestfold,bryllupdj hedmark,bryllupdj telemark,bryllupdj agder,bryllupdj oppland,bestill dj til bryllup,bestill dj til firmafest,bestill dj til julebord,bestill dj til bursdag,bestill dj til karaokeparty,streetdjs0168,bestill dj til temafest,bestill dj til jubileum,Mobilt diskotek Mobilt discotek disco DJ booking firmafest bryllup julefest utleie PA utleie lydutstyr utleie lysutstyr,bestill dj til reunions,copyright partydjs.no,DJ booking, topp dansemusikk, leie mobilt diskotek, PA utleie,bestill dj til kick off,bestill dj til nyttårsball, bestill dj til nyttårsfest,bestill dj til skolefest,bestill videodj,bestill dj, dj booking, mobil dj, mobile discoteker,dj oslo, oslo dj,dj bryllup,mobil-dj,mobildj,julebord,booking,dj,vellykket,musikk,stemning,bryllupsdj,book dj, lei en dj til julebordet,lei en dj til firmafesten,lei en dj til bryllupet,lei en dj til skoleballet,lei en dj til skolefesten,lei en dj til russefesten,lei en dj til temafesten,lei en dj til bursdagen,lei en dj til reunions,lei en dj til kickoff,lei en dj til nyttårsfesten,lei en dj til nyttårsball,book-dj-til-julebord-bryllup-firmafest-bursdag-skolefest,book-dj-til/julebord,book-dj til/bryllup,book-dj-til/firmafest,book-dj-til/bursdag,book-dj-til/temafest,book-dj-til/russetreff,book-dj-til/kickoff,book-dj-til/dj-hotell-discotek-pub-nattklubb,book-dj-til/skolefest-skoleball-skoletreff-reunion,book-dj-til/kick-off-butikk-dj-jubileum-lansering-klassefest-teambuilding-konferanse,book-dj-til/bryllups-dj,best-dj,book-beste-dj,book-internasjonale-djs,pioneer-dj,professional-dj,dj-bryllupsmusikk,bryllupsmusikk-dj,dj-til/bryllupsfest,book-dj-til/bryllupsfesten-bryllupet-vennefesten-kirken,bryllupsdekorasjon,bryllupsbelysning, dj, mobil, mobile, booking, bryllup, bryllups, bryllupsdj, disco, jockey, mobiledj, party, julebord, fest, firmafest, bursdag, utested,Book DJs til Bryllup-Firmafest-Julebord-Bursdag-Karaoke-Temafest-Jubileum-Reunions-Kick off,Bestill DJs til Bryllup-Firmafest-Julebord-Bursdag-Karaoke-Temafest-Jubileum-Reunions-Kick off